5 de maig 2015

Més de 700 persones inunden els camins del Delta caminant sota la lluna plena

Tal com es preveia, el vespre i nit del dissabte 2 de maig, van ser perfectes per a caminar sota la lluna plena al delta de l'Ebre, a la 9a edició de la Caminada que vam organitzar des de l’Associació Cultural les Set Piques.

A la caminada es van inscriure 725 persones, majoritàriament de les Terres de l'Ebre, però també n'hi havia de comarques veïnes com el Maestrat, Baix Camp, Tarragonès, Matarranya i altres d’una mica més lluny, de poblacions de la resta de Catalunya i País Valencià. Els participants podien triar entre dos recorreguts, un de 12 Km i l’altre de 16,5 Km, segons les ganes de caminar que tinguessin.

Puntualment a les 8 del vespre es va donar el tret de sortida de la Caminada des del Poble Nou del Delta, seguint pel camí del Través, enfilant després cap al mirador de l’Embut i entrant al “filtre verd” per un camí obert de fa un mes pel voltant de l’Encanyissada.
Després els “caminadors” van seguir per asfalt uns 500 metres per anar en direcció a La Tancada, però abans d’arribar a aquesta llacuna es van desviar cap a la carretera del Poble Nou al Trabucador arribant a l’avituallament (Km 7). Des d’aquest punt la ruta seguia en direcció al “poblet”, però ho van fer paral·lels a la carretera pel camí del Mig fins a arribar a l’alçada del Poble Nou on els participants van escollir entre fer el recorregut curt (només quedava 1 Km per acabar) o seguir per l’itinerari llarg (encara els quedaven 5,5 Km). Els que van seguir caminant, van continuar pel camí del Mig fins a arribar a la pantena de l’Encanyissada creuant la carretera i seguint per un camí paral·lel a aquesta, gairebé a tocar de l’Encanyissada, fins a entrar al Poble Nou pel cementiri.

En arribar a la pista poliesportiva de Poble Nou, els participants van poder descansar, comentar com havia anat tot plegat, esperar a companys de caminada que encara no havien arribat i recuperar una mica de forces amb el pica-pica que els havíem preparat des de l’organització amb una mica de música per fer encara més bon ambient.

Com a novetat d’enguany, també vam organitzar el mateix dia i al Poble Nou, la 1a Mostra de Productes i Serveis Turístics de les Terres de l’Ebre, que va comptar amb 10 expositors amb productes com ara arrossos, vins, mel, oli, sabons naturals, joies i bijuteria, llibres i activitats turístiques i de lleure.

Des de l’Associació Cultural Les Set Piques volem donar les gràcies a tots els inscrits per la seva participació, a l’Ajuntament d’Amposta i Poble Nou del Delta, Protecció Civil i Creu Roja d’Amposta, a patrocinadors i col·laboradors i a tots els voluntaris que desinteressadament van posar moltes hores de feina per a senyalitzar el recorregut, vigilar les cruïlles, repartir l’avituallament, preparar el pica-pica, ... tot plegat molta feina per aconseguir que tot sortís el millor possible en aquesta novena edició de la Caminada amb lluna plena pel delta de l’Ebre.

Teniu més imatges a facebook/lessetpiques